Att ta ett problemområde till bäst i Sverige!

En lyckad digital transformation av en hel myndighet händer inte av sig själv. Det är något Karin Andersson, konsult på Adaptit har stor erfarenhet av. Karin arbetade tidigare som verksamhetschef på Försäkringskassan och ledde den digitala tjänsteutvecklingen. På webbstrategidagarna för offentlig sektor berättade hon idag om Försäkringskassans resa mot att tillgängliggöra service och förbättra det digitala kundmötet. Karin delade med sig av några av de bästa tipsen för en lyckad transformation, bland annat värdet av lära känna din kund. Dessutom förtydligade hon vikten att inte basera utvecklingen på gissningar utan att använda sig av riktiga kunder och riktiga situationer. 2016 blev Försäkringskassan utsedd som årets bästa site av Internetworld!

Hör av dig till Karin om du har frågor och vill veta mer om digital transformation i din verksamhet.

Top diam libero accumsan risus. dolor id felis consectetur mattis